2018. március 27., kedd

Carrie Cooper: A szemtanú


Carrie Cooper: A szemtanú


Fülszöveg: 
Ki ne várná repesve, hogy beteljesíthesse gyermekkori vágyát? 
Hogy kiszakadva a hétköznapok egyhangúságából végre nekivághasson egy kalandos világ körüli útnak? 
Lili Green izgatottan készül a régóta szervezett utazásra. Összekészített csomagokkal és új élmények reményével vág bele az indulás előtti utolsó munkanapjába. Ám egy pillanat alatt minden a feje tetejére áll, amikor Lili egy bűncselekmény szemtanújává válik, és ezáltal egy bérgyilkos céltáblájának közepére kerül. A teljesen félresiklott utazás pedig immár nem a szép emlékek gyűjtéséről, hanem az életben maradásról szól.

Carrie Cooper kalanddal, érzelemmel, humorral és váratlan fordulatokkal teli története során végigizgulhatjuk, hogy egy teljesen hétköznapi lány mit tesz olyan cseppet sem mindennapi helyzetek sodrásában, amelyek végérvényesen megváltoztatják az életét.

Kiadó: Álomgyár
Oldalszám: 410


Lebilincselő, fordulatos, kegyetlen! 

" Olyan magabiztosság és férfiasság sugárzott belőle, ami teljesen lenyűgözte. (...) az a szó motoszkált a fejében, hogy veszélyes." 
 

Értékelés

Először is a legfontosabbal kezdeném. Büszke vagyok magamra, mert, ahogy Lilit, úgy engem sem csaptak be a megérzéseim... De, ne ugorjunk ennyire a végére...  

Igen érdekes az emberi elme és az érzelmek... Mi alapján ítélünk meg egy embert? Mitől lesz valaki jó vagy rossz a szemünkben? Mennyire befolyásolja ezt a döntésünket a tudomásunkra jutott bizonyítékok és az illető felénk irányuló viselkedése? Bízhatunk a megérzéseinkben vagy rá kell hagyatkozni az elénk tárt tényekre? Ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk ebben a regényben... 


Az írónő már a történet legelején igencsak izgalmas eseményekkel indít, ami azonnal megragadja az olvasó figyelmét és nem is ereszti azt, az utolsó betűig. 
Egyik pácból, a másikba, ez jellemzi a főhősnőnk napjait, attól a bizonyos naptól kezdve, amikor is hátat fordít egykori unalmas, rutinos életének, hogy belevágjon élete kalandjába... De ő ezt egyáltalán nem így képzelte el... 

Az élete ugyan megmenekült, de hamarosan újabb nagy pácban találja magát... Belekeveredik egy titkos akcióba, ahol a szerepe villámsebességgel változik, pont úgy, ahogy a körülötte lévő emberek viselkedése. El kell játszania egy szerepet, de egy idő után már ő maga sem fogja tudni, hogy mi az igaz és mi nem, egyben lehet biztos, az érzelmeiben... 


Drog, bérgyilkosok, kivégzés, maffiavezérek és még ennél is több alvilági szereplő és esemény.


Az egyetlen, amit talán... nem is talán, hanem biztos, hogy hiányoltam az az igazi valódi emberi megnyilvánulások. Igen. Aki engem ismer, esetleg olvas, az tudja, hogy ami a karaktereim szívén az a száján. Nekem kell, hogy kimondják, és ezzel egy kicsit jobban átadják az érzelmeket bizonyos helyzetekben... És még egy apróság, amit lehet  megint csak én hiányoltam és valószínűleg a probléma az én készülékemben van. De én szívesen átéltem volna kicsit részletesebben azokat a szenvedélyes együttléteket, mert igenis hozzáad egy karakter jelleméhez, ha tudjuk miként viselkedik egy ilyen helyzetben. (Legalábbis számomra)


Ám, ha ezeket nem veszem figyelembe, akkor kijelenthetem, hogy az írónő, egy elképesztően izgalmas, és lebilincselő sztorit alkotott. Végig fenntartotta a figyelmemet és minden egyes mondata érdekelt. Tudni akartam a miérteket még akkor is, ha már az elején voltak sejtéseim (amik végül beigazolódtak).  


És, hogy mit sikerült elérnie nálam az írónőnek? 
Hogy éjszaka maffiavezérekről és igéző, fürkésző zöld tekintetről álmodjak. 
A könyv elolvasása és lerakása után, pedig még fél óráig furcsa lebegő állapotban keringtem a házban, mintha én kaptam volna a Lilinek szánt adagot...

És habár én sokkal nagyobb előnyben részesítem a váltó szemszögű, E/1-ben íródott regényeket, néha kifejezetten jó kis fűszert tudnak adni A szemtanúhoz hasonlóan E/3-ban írt, sok szemszögből bemutatott történetek. Ráadásul Lili sztoriját külön izgalmassá tette, hogy ennyi oldalról megismerhettük az eseményeket. 


VIDEÓ

Kedvenc idézetek: 

"– Nem tagadom, valóban jobban élvezem a halak a társaságát, mint a vendégeidét.
– Valahol megértelek. Bár ahogy látom, ez alól én sem vagyok kivétel. 
A lány most a férfi felé fordult. 
– Van okom arra, hogy ne így érezzek? 
Nikosz a lány szemébe mélyesztette a tekintetét. 
– Egyértelműen. 
– És mi az? 
– Hogy tagadhatatlanul vonzódunk egymáshoz."


"Nem tudom cicám, hogy te hogyan szoktál zuhanyozni, de én ruha nélkül."

" Ha még egyszer így megszorítod a karomat, esküszöm, hogy neki adlak."

"– Ugye azért nem várod tőlem, hogy eljárjam neked a hétfátyol-táncot? – kérdezte végül Lili. 
– Pedig nem rossz ötlet – húzta széles mosolyra a száját Nikosz. – Azok után, hogy az elmúlt két napban mennyire nem csipkedted magad, ennyi igazán jár nekem. 
– Ha nem állítasz le az ivásban, még talán lett volna rá esély, de ehhez túl józan, túl zaklatott és túl mérges vagyok."



"– Tényleg, velem mi volt a terved? – vetette fel. – Megpróbálsz többet megtudni, és 
közben jól kiszórakozod magad? 
– Őszintén? Pontosan így gondoltam. De aztán mindent borítottál azzal a konok és 
öntudatos természeteddel, az őszinteségeddel, az érzékiségeddel, a gyönyörű szemeiddel, na meg a többi, nem elhanyagolható részeddel. 
– Most ugye a lelkemről beszélsz? 
– Egyértelműen."


Köszönöm a recenziós példányt! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 Ella Steel MEGLEPETÉS!  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Na, jó nem húzom tovább az ...