2018. május 5., szombat

J. K. Smith: Ismert ismeretlen


J. K. Smith: Ismert ismeretlen



Fülszöveg: 

Albertfi ​Lívia élete tökéletesnek tűnik. Fiatal kora ellenére egy jól menő étterem tulajdonosa, látszólag mindene megvan: szerető család, egy férfi, akivel éjjelente megosztja az ágyát, nagyszerű alkalmazottak, akik olyanok számára, mintha a második családja lennének. De egyik napról a másikra minden összeomlani látszik körülötte. Líviát megcsalják, szülei házasságában több évtizedes titok bukkan a felszínre, nővére és gyerekei élete pedig veszélybe kerül. Egyetlen dolog tartja a felszínen a lányt, a mások által furcsának talált megrögzöttsége, a sportfüggőség. Beragadt élethelyzetéből egy Ausztrália melletti varázslatos kis szigetre szóló meglepetésút zökkenti ki, ahol egy váratlan találkozás gyökeresen megváltoztatja az életét.
Thomas Kallio híres színész. Nők ezrei rajonganak érte, az egész világon ismerik. Mennyasszonya egy gyönyörű, fiatal modell, a férfi mégis másra vágyik. Egy hirtelen döntés és egy merénylet miatti kényszerpihenő hatására az ő élete is fenekestül felfordul.
Ez a két ember a legnagyobb zűrzavar közepette talál egymásra, majd váratlanul elveszítik egymást, és még csak nem is sejtik, milyen láthatatlan szálak kötik őket össze.
A sors útjai kifürkészhetetlenek, de vajon az ő esetükben kegyes lesz a sors? Viszontlátják még egymást az életben? Összeegyeztethető egy amerikai filmszínész és egy magyar étteremtulajdonos lány hétköznapjai? A szerelem minden akadályt legyőz?

Kiadó: Álomgyár

Oldalszám: 410

Humoros, könnyed, romantikus.

"Legfőbb alapszabálya az volt, hogy kontroll alatt kell tartania a testét, az agyát, az idejét, az életét."


Értékelés:

Már nagyon kíváncsian vártam, hogy a kezembe vehessem ezt a regényt is. Az utóbbi időben elég sokat olvastam írás mellett, így sajnos várnia kellett a sorára. 
Az E/3-as történetek még mindig messzebb állnak tőlem, mint az E/1-esek, de azt kell mondanom, hogy minél több ilyet olvasok, annál jobban megismerem ennek az írásmódnak a pozitív oldalát. Érdekes ennyi oldalról, ennyi szemszögből megismerni egy cselekmény alakulását. 


A regény elején megismerhetjük Líviát, aki tökéletesen megszervezett szabályok szerint éli az életét és vezeti az éttermét. Mindent előre eltervez és tökéletesen végre is hajtja. A munka élteti, mert a magánélete legtöbbször szívfájdalmat okozott neki, így igyekszik kizárni a problémát okozó érzéseket. 
A férfiakat talán megtévesztheti, de a kollégáit nem. Imádják és tisztelik, éppen ezért meglepik egy meglepetés úttal. És a történet számomra legkedvesebb része itt kezdődik...


A történet másik főszereplője Tom Kallio, aki felbontja az eljegyzését és szakít menyasszonyával...  
Egy szerencsétlen esemény következtében, kényszer pihenőt kell kivennie... 
És igen! Aki ismer engem, az tudja, hogy végletekig romantikus vagyok. Én az együtt töltött időt szeretem, egymás agyának húzását, és érzelmek kinyilvánítását (persze, itt sem kell átesni a ló túl oldalára...).
J. K. Smith pedig ennél nem is írhatta volna humorosabbra ezt a részt. Mindenhová elrejtett egy-két vagy tíz poént, ami mosolyra készteti az olvasót. 


Persze nem lenne izgalmas a történet, ha nem következett volna be a fájdalmas elválás. A titkok, az igazság elhallgatása fájdalmas elszakadáshoz vezetett, ami hatalmas fejtörést és még hatalmasabb szívfájdalmat okozott Tomnak és Líviának, de ez még nem minden... Ha csak egy valakinek beszéltek volna, akkor megóvhatták volna magukat, több hónapnyi keserűségtől...
Ám ha nincsenek titkok, akkor nincs meseszerű egymásra találás se...
Megdobogtatta a szívem a viszontlátás, a hirtelen betoppanás, az indulatos szerelmi vallomás, a bohókás mégis érzelemmel teli lánykérés. 



A boldogság azonban nem jár ingyen... Bizonyítani kell, hinni, bízni és feltétel nélkül szeretni... 
A végső gubanc előtt, már előre falba vertem a fejem... Mert tudtam mi fog következni, de elnézem Kalllionak, az idiótaságát, mert pasiból van... Én meg nőből... Brant a hülye fejét... 


Összességében kellemes kikapcsolódást nyújtott, gyönyörű helyszínnel, meseszerű munkatársakkal, mégis hétköznapi problémákkal. Sűrűn mosolyt csalt az arcomra. Élveztem a sorokat, a történetet és nekem is kell egy Tom Kallio. 

Kedvenc idézetek: 

"– Udvarolsz nekem? – pöckölte meg az orrát finoman. 

– Csak a tényeket közlöm. A legcélravezetőbb, ha az ember nem köntörfalaz. 
– Akkor én szeretkezni akarok veled – közölte Tom kertelés nélkül. 
– Most? – kerekedett ki Lívia szeme. 
– Bármikor, amikor te is készen állsz. Csak magamévá tettem a nem köntörfalazós elméleted, ahogy téged is szeretnélek."

"Nézz rám kicsit! – emelte fel finoman a lány fejét. – Az elmúlt pár nap volt életem talán legszebb időszaka. Te hihetetlen nő vagy. Szerencsésnek érzem magam, amiért megismerhettelek, és nem vagyok olyan hülye, hogy lemondjak rólad."

"Én szeretlek, a franc essen beléd!"

"– Tom Kallio – nézett komolyan a döbbent férfira Marcsi. – Te egy nagyon különleges ember vagy. Kihoztad a lányomat a sodrából, és még nem tört be az orrod – mondta, majd hahotázni kezdett."

"– Hogy jöttetek össze? 

– Csak úgy ott termett mellettem, amikor napoztam – rántotta meg Lívia a vállát. […] 
– Bezzeg amikor én napozok, max. fejbe talál egy labda."

" Ha a herceg eljönne fehér lovon, te akkor is csak azt vennéd észre, hogy a négylábú hatalmas dög a rászart a járdára (...)"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 Ella Steel MEGLEPETÉS!  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Na, jó nem húzom tovább az ...